Dit zijn onze duidelijke en eenvoudige algemene
voorwaarden. JaveOnline staat voor eerlijkheid, duidelijkheid en een
begrijpbare taal!
1. Wie wij zijn en hoe contacteer je ons
Contact
- Bel ons op: +32 (0)485 332 321
(ma-vrij van 9.30 – 22 uur, za van 11-18 uur, zo van 12-20 uur)
Neemt niemand op, spreek iets in op de voicemail en wij bellen u snel
terug)
- Mail ons: info@javeonline.be of info@javeonline.nl
(24/24 en 7/7, vaak binnen het uur antwoord, maar sowieso binnen 24 uur)
- Ons adres: Waterweelde 5, 8020 Oostkamp
(Enkel op afspraak langskomen of bij afhaalbevestiging)
BTW Nummer: BE 0896 760 743
Handelszaak geregistreerd op
Pieter Dejaeger
2. Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing als
je iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om deze algemene
voorwaarden onder jouw aandacht te brengen en bij elke bestelling moet u
hiermee akkoord gaan.
- We leveren enkel in België. Als je een
leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling helaas
niet uitvoeren.
- Plaats je een bestelling op de website,
dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds
beschikbaar via onze website.
- In sommige gevallen zijn er extra
voorwaarden bij een bepaald product. Deze voorwaarden gaan altijd voor op
de algemene voorwaarden indien beide elkaar tegenspreken.
3. Het aanbod en jouw bestelling
- We zijn altijd eerlijk in wat je koopt,
hoe je het koopt en in welke staat je het koopt. Ook de prijs en
inruilvoorwaarden zijn helder. Een foutje op de productpagina kan
uitzonderlijk voorkomen. Als de fout duidelijk een blunder is en de prijs onrealistisch
laag is hierdoor, behouden we ons het recht de bestelling te annuleren of
een prijscorrectie te vragen. Je kan in dat geval altijd kosteloos afzien
van de bestelling.
- Je bestelling is compleet en onze
overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart
ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden Bancontact,
Visa, MasterCard, overschrijving. Weigert de uitgever van je kaart je
betaling, dan wordt je pakje mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen
zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
- Om een product te kopen, voeg je het
product toe aan je winkelwagen. Daarna vul je je contact- en
facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bezorging
op je gekozen adres, opsturen naar het door jou gekozen afhaalpunt, of
afhalen op ons afhaalpunt 24/24 en 7/7 ook op zon- en feestdagen. In de
laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene
voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop. Als
je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
4. Herroepingsrecht
- Het kan om gelijk welke reden zijn dat je
wil afzien van je aankoop. Wij houden ons aan de wettelijke termijn van 14
dagen herroepingsrecht. Je kunt binnen deze termijn zonder opgave van
reden de bestelde producten of een deel ervan terugsturen!
- Als je het herroepingsrecht wil inroepen,
dan moet je je retour aanmelden via ons retourformulier op https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add
. Stuur je producten pas terug nadat je persoonlijk contact kreeg met één
van onze medewerkers. Wees gerust, de datum van aanmelden geldt als datum,
ook al krijgt u pas de volgende dag een antwoord.
- De kosten van de verzending zijn voor jou.
Hoewel grote spelers soms die indruk geven, werken pakjesdiensten niet
voor niets. Door de kleine marges die we hanteren op onze producten,
kunnen wij de kosten niet op ons nemen. je kunt wel kostenloos inleveren
op ons 24/24 en 7/7 inleverpunt.
- Je kunt opteren voor een eigen
pakjesdienst naar keuze of je laat ons het retourlabel aanmaken voor jou.
Als je voor het laatste kiest, dan houden wij de verzendkost eenvoudig af
van de terugbetaling. Bovendien kunnen wij een goedkoper tarief aanrekenen
dan wanneer je zelf een label koopt.
- Pak je producten goed in en gebruik bij
voorkeur dezelfde doos van de levering opnieuw.
- We kunnen pas terugbetalen als we je product
in goede staat terug hebben gekregen. De track&trace van de
transportdienst geldt als bewijs van ontvangst.
- Pak je pakje zorgvuldig uit en bekijk het
product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga er dan geen gebruik van
maken, behoudt de originele en onbeschadigde verpakking. Als de goederen
duidelijke gebruikssporen vertonen dan kunnen wij de producten niet aan
iemand anders verkopen en kunnen wij niet of minder terugbetalen.
- Volgende zaken kan je niet terugsturen:
- Softwarepakketten waarvan
de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn
geïnstalleerd en/of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde
vouchers of tegoedbonnen.
- Op maat gemaakte of
gepersonaliseerde artikelen.
- Verbruiksartikelen die geopend
zijn.
- Als je retour ontvangen is en aan alle
voorwaarden is voldaan, geven wij direct een terugbetaling door. Dit ten
laatste na 7 dagen.
6. De prijs
- Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat
je niet voor verrassingen komt te staan.
- Alle prijzen zijn inclusief btw, tenzij
anders aangegeven.
- De verzendkosten worden weergegeven bij
het afrekeningsproces, afhankelijk van de gekozen methode.
- Kies je voor ‘Vandaag nog afhalen’, dan
kan in sommige gevallen een extra kost worden aangerekend. Dit is telkens
vooraf aangegeven.
7. Betaling
- Je kan je online bestelling enkel betalen
via de betaalmodules op onze website.
- Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom
worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Die
herken je door het ‘slotje’ in de statusbalk onderaan je browser.
8. Beloftes en garanties
- Jij hebt recht op een goed en werkend
product. Als er toch een probleem optreedt, dan lossen wij dit natuurlijk
voor je op! Hierbij volgen we altijd de wettelijke verplichtingen.
- Komt je product beschadigd aan, neem dan
geen enkel risico! Maak een aantal foto’s en stuur ze door naar info@javeonline.be . Wij zullen dan
contact opnemen met jou om een gepaste regeling te treffen. Soms vragen
wij de producten terug te sturen (wij bezorgen je een label) of soms kan
je het product houden. Maak in geen enkel geval gebruik van de product tot
er uitsluitsel is. Doorgaan nemen we binnen de 24 uur contact met je op.
- Gaat het product defect binnen de
garantieperiode? Dat is vervelend, ook voor ons, want wij willen enkel het
beste voor jou! Maar het kan altijd voorvallen. Meldt in dat geval je
retour aan via https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add
. Wij zullen je instructies bezorgen i.v.m. het terugsturen. LET OP: Je
bent zelf verantwoordelijk om het product degelijk te verpakken. Als je
product beschadigd raakt tijdens de retourzending door een slechte verpakking,
dan is dat jouw verantwoordelijkheid en is een herstel of terugbetaling mogelijk
niet meer van mogelijk.
- Fabrieksgarantie is enkel van toepassing
als de producten op een normale manier zijn gebruikt volgens de
handleiding en gezond verstand. Schade door verkeerd gebruik valt niet
onder garantie. Ook als de producten uiterlijk beschadigd zijn door eigen
toedoen en het defect daaruit is ontstaan, vervalt de garantie.
9. Levering en uitvoering
- Levering: Als je van zondag tot en met vrijdag voor 22.00 uur
bestelt en het product is voorradig, dan verzenden wij de volgende dag.
Bestellingen op zaterdag worden verzonden op maandag.
- Afhalen: Als
je van maandag tot en met zondag voor 22 uur bestelt en het product
is voorradig dan kan je het de volgende dag afhalen in onze 24/24 en 7/7
afhaalbox (dus ook op zondag en feestdagen). Is de optie ‘vandaag nog’
beschikbaar bij het afrekenen, dan kan je dezelfde dag nog afhalen.
- In principe geldt dat als je het op onze
website kan bestellen, we het op voorraad hebben. Als dit niet zo is en er
een langere levertermijn is, dan zal dat bij het product vermeld staan.
- Als jouw bestelling beschadigd wordt of
kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze verantwoordelijkheid. We
gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen. Neem zo snel mogelijk
contact op.
- Laat het ons zo snel mogelijk weten als
je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt
met wat je besteld hebt.
- Als je het pakje niet aangeleverd krijgt
zoals afgesproken, neem dan zo snel mogelijk contact op. Als de fout bij
de transporteur ligt, dan regelen wij dit met hen en bezorgen je desnoods
een nieuw pakket. Belangrijk: Van zodra het pakje bij jou geleverd is, dan
is het ook jouw verantwoordelijkheid. De track & trace van onze
transporteur wordt hier als maatstaf genomen. Bij vele diensten kunt u
kiezen voor een ‘veilige locatie’. Wij zijn niet verantwoordelijk als uw
pakje beschadigd raakt of gestolen wordt vanop die locatie. Kies veilig en
kies bij voorkeur een afhaalpunt voor levering. Dat blijkt in 99,99% de beste
garantie voor een goede levering. Bij fout gelopen leveringen openen wij
een dossier bij de transporteur. Gelieve dus altijd even geduld te hebben
zodat dit degelijk kan onderzocht worden.
10. Overmacht
- Bij overmacht brengen we je zo snel
mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmacht situatie voorbij is, lossen we
onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had
je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 7 dagen
terug. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle
waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken.
- Hieronder vallen stakingen, brand,
bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een
(telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen
of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige
levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
11. Intellectueel eigendom
Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in
het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights. Dit betekent
dat je elementen zoals ons logo, website, foto's, namen, teksten of
kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande
toestemming.
12. Klachten en geschillen
- Heb je een klacht? Dat vinden we heel
vervelend. Neem altijd contact op met ons. De meeste problemen lossen wij
eenvoudig voor je op. Wij doen niet moeilijk, wij hebben het liefst van al
een tevreden klant.
- Adem 3 keer in en uit als iets niet liep
zoals verwacht en laat het ons snel weten als je een klacht hebt. Omschrijf je probleem zo duidelijk
mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.
- De meeste berichten kunnen wij binnen 24
uur beantwoorden. Als het langer duurt, dan laten we dit weten.
- We helpen je het liefst zelf met je
klacht. Kunnen we er niet uitkomen, dan kan je besluiten de zaak voor te
leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via
Consumentenombudsdienst.be. We zullen je keuze respecteren, maar weet dat
wij echt ons best willen doen om u zelf binnen alle redelijkheid te helpen.
Mocht je
nog vragen hebben na het lezen van deze algemene voorwaarden, contacteer ons
dan gerust op info@javeonline.be .
Versie 1.1 van de algemene voorwaarden. Geldig vanaf 1/1/2024